Sortida: Can Maçana
Dificultat: Mitjana
  8 km

Recorregut

Can Maçana, Collet de Guirló, La Cadireta, Coll d’Agulles, Canal Ampla, Pas del Princep, Font de l’Esllavissada, Coll de Porc, Camí de l’Arrel, Can Maçana.

IBP índex: 57
Sortim de l’Aparcament de Can Maçana seguint les marques del GR 172, per una pista ampla
que ens porta a passar pel Collet de Guirló, anem obviant els diversos trencalls, el camí força planer s’estreny, passem per sota de la Cadireta, que ja fa estona que veiem de lluny així com la Roca Foradada, el sender arriba a una cruïlla, a la dreta marxa el camí que puja cap al Coll de Porc, l’agafem deixant les marques del GR.

El camí ara s’enfila amb força pendent fent algunes ziga-zagues, arribem a un altre trencall, a l’esquerra marxa el que puja al Coll de Porc, però nosaltres trenquem a la dreta, fins al Coll d’Agulles o Portell Estret la pujada es dreta amb forces giragonses i cap a dalt hi ha trams amb grava solta i algun pas rocallós on es fàcil fer alguna relliscada, al coll a 1007 metres el bosc humit que pujàvem canvia per un bosc d’alzines orientats com estem al Sud.

El portell es una cruïlla de camins, cap a l’esquerra podem fer la Travessa dels Frares, cap a la dreta la Travessa d’Agulles, si anem pel mig, com es el cas, agafarem la Canal Ampla, una còmoda baixada sense treva ens porta al camí que va o ve del refugi Vicenç Barbé al Coll de Porc i que segueix les marques del PR-C 78.

Tombem cap a l’esquerra seguint un camí planer que ens porta a travessar el Torrent del Lloro on comencem a pujar per unes giragonses un pel dretes, arribem al Pas del Princep deixant a la dreta l’Agulla Petita del Pas del Princep, seguim i de seguida trobem la Font de l’Esllavissada, una font que està dins d’uns blocs a la nostra esquerra, seguim pujant i arribem al Coll de Porc.

El coll es també una cruïlla de camins i on tenim una bona visió de de la regió dels Frares Encantats i la regió dels Ecos, nosaltres deixarem el GR, que marxa cap al Montgròs i trenquem a l’esquerra tombant cap a la cara Nord del massís, desprès d’un revolt de baixada trobem la Font del Coll de Porc, seguim baixant primer suaument pel repeu de les parets dels Frares i més endavant el pendent augmenta, trobem a la dreta el trencall que puja al Coll d’Agulles (per on hem pujat abans) i seguim baixant, tot desfent el camí d’inici.

Arribem al Camí de l’Arrel i ara marxant de pla passem per sota la Cadireta, una mica més enllà, a mà esquerra, agafem el sender que puja fins a la Roca Foradada, el camí puja força dret passant algun lloc rocallós, una desviació que paga la pena tant per les vistes com per l’inusual obertura triangular a la muntanya. Retornem al camí i seguint les marques del GR 172 desfem el camí d’inici fins a Can Maçana.