El Bruc
Dificultat: Mitjana
  5,2 km

Recorregut

Sortim de la plaça de l’Ajuntament en direcció ascendent i agafem el segon carrer a la dreta just davant de l’escola en direcció a Can Salses, tal com indica la senyalització local.

Fem la baixada i després seguim recte pel carrer pavimentat ascendent. Girem a l’esquerra en un revolt molt tancat de 180º i, tal com indica la senyalització del Parc, seguim en direcció al Refugi Vicenç Barbé per la pista pavimentada.

Deixem a la nostra dreta la urbanització Mas Grau i un xic més endavant i a l’esquerra, el Mas Can Rovira entrant ja a la pista forestal. Al cap de 20 metres trobem una cruïlla a la dreta que duu a Can Salses, la ignorem i continuem recte per la pista en direcció a les Agulles – Refugi Vicenç Barbé – Can Maçana.

Caminem per una pista ampla i agradable, passem per davant d’una casa que ens queda a mà esquerra, creuem el torrent de la Diablera fent un gir a l’esquerra i ascendint lleugerament fins a arribar a una cruïlla a mà dreta que ens durà al refugi Vicenç Barbé; la cruïlla està senyalitzada.

Tot seguit passem un pas de bestiar. És probable trobar-se vaques en els marges del camí, pertanyen a una iniciativa anomenada Guardabosc, que té com a objectiu la neteja del sotabosc mitjançant el bestiar per a la prevenció d’incendis.

Després d’un tram planer de pista ampla trobem un petit eixamplament d’on surt un petit corriol que ressegueix un tram del llit del torrent de la Diablera i seguidament s’endinsa bosc amunt fins a retrobar-se amb la pista que, fent un revolt pronunciat a la dreta, anirà guanyant altura i ens acostarà a la zona dels Pallers.

Després de la pujada arribem en un pla anomenat l’Era dels Pallers. A mà dreta podem observar les peculiars i boniques agulles dels Pallers, i si ens hi volem apropar una mica més agafem el corriol que surt a la dreta

Tornem al pla per continuar l’itinerari. Des d’aquí podem veure també el conjunt de la regió de les Agulles. Continuem ascendint pel corriol estret que tenim al davant i anem resseguint el torrent dels Cirerers tot caminant per dins del frondós alzinar. En alguna clariana de roca podem entreveure, al fons, una caseta de color blanc, és el refugi Vicenç Barbé.

Arribem en una cruïlla senyalitzada. Per la nostra esquerra ens arriba el camí que ve del coll de La Portella i de Can Maçana, però nosaltres agafem el camí de la dreta que en cinc minuts ens deixarà davant del refugi Vicenç Barbé, fi del nostre recorregut. Només ens queda tornar pel mateix camí d’anada fins al punt d’inici.