Sortida: Can Maçana
Dificultat: Difícil
  46,2 km

Recorregut

Ruta extreta de burbu_KP a http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=462775, però començada des de Monistrol de Montserrat perquè sortís una ruta piramidal. Surto de Monistrol cap a l’Altra Banda i baixo cap al riu per seguir la pista que passa per sota l’Estació de l’Aeri i tot planejant i ple de bassals vaig tirant cap a La Puda, per una pujada curta i una baixada que em deixa a la C-55, la segueixo una mica en direcció a Monistrol i un cop passat el pont, viaducte en diuen, giro cap a la dreta i agafo el GR-6 que passa per Santa Margarida del cairat i a Ca n’Astruc vell el deixo per pujar primer pel torrent de Ca n’Astruc i desprès el de la Salut, aquí haure de fer un sender de pujada que em fara baixar sovint de la bici, per aixo recomano en condicions normals fer-la a l’inrevés, arribo a Collbató, agafo el camí de la Vinya Nova, passo per Can Jorba, el Clot del Tambor, la Plana Llarga i pels boscos de Cal Rovira aquí agafo un sender per arribar a Can Massana que deu n’hi do de la neu que hi ha, de Can Massana agafo la carretera que porta al Monestir de Montserrat fins arribar a Santa Cecilia, aquesta cara de la muntanya esta encara amb molta neu i fa un paisatge impressionant, pel refugi baixo cap a Sant Cristofol i per una pista enquitranada vaig cap a la Calzina, que deixo a la meva dreta per baixar per unes pistes dretes i enfangades que segueixen el PR-C 19 passant per l’obaga de la Figa i el Torrent de les Escometes arribo a Monistrol.