Sortida: Can Maçana
Dificultat: Alta
  13,8 km

Recorregut

Sortida des de Can Maçana passant pel coll de Guirló i la Roca Foradada on aprofito per pujar-hi i gaudir de les vistes del Bàges. Segueixo el camí fins el coll de Port, aquí agafo el camí que ve del pas del Príncep cap a mà esquerra passant pel coll del Miracle. Una mica més endavant a mà esquerra sobre la roca hi ha pintat en lletres blaves el rètol en direcció als Ecos i el segueixo fins arribar a l’Esfinx primer i tot seguit a la miranda dels Aurons on es gaudeix d’una magnifica vista de la regió dels Frares Encantats i Agulles. Val a dir que aquesta part de l’excursió és força delicada ja que constantment es puja per llenques de roca molt pendents i molt aèries, al darrer tram abans hi havia un passamà però ara ja fa temps que no hi és.

Segueixo en direcció a les roques del Salt de la Nina i els Ecos, tot el tram segueix sent molt aeri i pronunciat, si es té vertigen no es gaire recomanable. Les vistes són molt espectaculars. Al arribar a la zona del Ecos segueixo unes marques de pintura en verd fosc que en porten fins la Miranda d’Ecos pujant per una canal que va molt dreta, de baixada segueixo per una canal que baixa pel costat de la Salamandra i un cop a baix agafo a mà dreta en direcció al Montgròs.

Aprofito per fer reposar forces i tot seguit baixó per l’altre costat, passant pel coll del Montgròs, remuntant un roca que queda partida pel mig amb l’ajut d’una corda i baixo per una canal força feixuga ja que és molt pendent i està molt erosionada, aquí s’entronca amb el Camí de les comes dels naps de dalt, a mà dreta aniria a para a la Canal Roja i el serrat de les Palomeres en direcció al Bruc i la Vinya Nova. Agafo cap a mà dreta, cap el coll de les comes passant per el Cilindre, la Vella i l’Agulla del Miracle, just abans d’arribar al Coll de Port, ara segueixo endavant en direcció al refugi Vicenç Barber passant per el pas del Príncep, el camí voreja els frares encantats amb bones vistes al Bacallà, el Lloro, la Monja, la Bola de la Partió i la Bitlla etc, fins arribar al refugi segueixo en direcció al coll de Guirlò passant pel pas de les Portelles i tot seguit ja torno a ser al camí (Gr) que porta directament a Can Maçana.

L’excursió és força llarga i exigent, sobretot pel camí que va en direcció als Ecos passant per els Aurons i vorejant les roques del Salt de la Nina. És un tram molt aeri i continuament es puja i baixa per llenques de roca força pendents, òbviament a evitar si plou.