Sortida: Camí dels Francesos, a prop de Can Jorba (El Bruc)
Arribada: Camí dels Francesos, a prop de Can Jorba (El Bruc)
  5 h 17 min
Dificultat: Mitjana
  7,4 km

Recorregut

Sortida al Montgrós pel camí del Francesos a prop de Can Jorba, a l’arribar a l’Ajaguda paro una estoneta per gaudir de les vistes als Plecs del Llibre, Montgròs, les Talaies, el Gegant encantat i tota la zona del torrent del Migdia.

Continuo, deixo el camí dels Francesos i baixo al Torrent fins trobar a mà esquerra el camí que porta al Montgròs passant per la Font de la Cadireta i enfilo per les canals de roca que passan pel costat de la Salamandra i segueixo fins al Montgròs.

Després de fer un mos per repossar forces baixo per el costat oposat al d’anada, es puja per sobre d’una roca (on hi ha una creu) amb l’ajut d’una corda i tot seguit és baixa per la canal, la baixada és força feixuga degut al estat molt erosionat de la canal. Cal anar en compte de no relliscar.

Un cop a baix segueixo per el camí de Can Jorba, indicat amb pintura blava. Baixo fins que en un punt hi ha una fita i l’opció d’anar a la dreta, a Can Jorba, o a mà esquerra, al coll del Mosset. Vaig pel coll del Mosset en direcció a l’Ajaguda, just quan s’arriba al torrent del Migdia giro a l’esquerra remuntant el torrent ja que si segueixo torrent avall en trobaria en pocs metres davant del Joc de l’Oca.

Vaig torrent amunt fins que en poc temps es veuen unes grans fites de pedra al mig, a la dreta (esquerra en direcció de baixada) on neix el camí que puja pel marge dret del torrent i que porta a l’Ajaguda. Un cop a l’Ajaguda agafo el camí dels Francesos de baixada i no el deixo fins el final, on tinc la moto.

Es tracta d’una excursió semi-circular molt espectacular, val la pena per les vistes del Montgròs i de l’Ajaguda. El camí de tornada des de el Montgròs també és força espectacular, passant per unes bones llenques de roca de baixada, potser el tram més delicat de tots.